مراحل اجرای باشگاه مشتریاننرم افزار باشگاه مشتریان مانی بن چگونه کار می کند؟ سیستم وفاداری مشتری با مانی بن

راه اندازی باشگاه مشتریان: مشاوره

وفادارسازی مشتری با نرم افزار باشگاه مشتریان مانی بن

راه اندازی باشگاه مشتریان: اولین قدم را محکم بردارید

عوامل موفقیت در هر شغلی با شغل دیگر متفاوت است، یک مشاور خوب باید شناخت درستی از نوع کار شما داشته باشد و فقط درصورتی میتواند بهترین مشاوره را به شما بدهد که قبلا نمونه هایی مشابه با زمینه کاری شما را تجربه کرده باشد.

یک باشگاه مشتریان موفق باید بتواند به سوالات زیر به درستی پاسخ دهد ...

  • چگونه میتوانید مشتریان را تشویق به خرید دوباره کنید ؟
  • چه چیز برای شما ارزش بیشتری دارد ؟ مراجعه زود به زود، دفعات بیشتر مراجعه یا پرداخت مبلغ بیشتر
  • مشتریان وفادار قهر کرده خود را چگونه شناسایی میکنید ؟ (مشتریانی که دفعات زیادی از شما خرید کرده اند و حالا مدتی است از آنها خبری نیست)
  • در شش ماه گذشته چند مشتری جدید و چقدر بازگشت مشتری داشته اید ؟
  • مزیت رقابتی شما چیست ؟ چرا مشتریان باید از کالا یا خدمات شما بجای رقیبتان استفاده کنند ؟
  • چقدر از نظرات مشتریان در مورد کسب و کار خود اطلاع دارید ؟

راه اندازی باشگاه مشتریان وفادار

وفادارسازی مشتری: وقت عمل است، با تمام قوا شروع کنید

فراموش نکنید مهمترین عامل موفقیت شما اجرای دقیق و تعهد به قول هایی است که در قالب باشگاه مشتریان به مشتری خود می دهید. یک باشگاه مشتریان خوب باید بتواند امکانات زیر را در اختیار شما قرار دهد ...

  • کارت عضویت با طرح اختصاصی ، نام و لوگوی خودتان
  • امکان اعتبار دهی به مشتریان جهت استفاده در خرید های بعد
  • امکان امتیاز دهی به مشتریان و گروه بندی مشتریان بر اساس امتیاز
  • امکان ایجاد ارتباط بین شعب مختلف یک برند
  • پنل مدیریتی کامل، ساده و کاربردی
  • امکان راه اندازی آسان باشگاه مشتریان، بدون نیاز به امکانات خاص
  • امکان استفاده از ابزار های متنوع جهت ثبت تراکنش (اپلیکیشن موبایل، نرم افزار کامپیوتر و دستگاه پوز)
نرم افزار باشگاه مشتریان مانی بن راهی برای وفادار سازی مشتری

فقط ادامه دهید

نرم افزار لویالتی - نرم افزار وفاداری مشتری

وفادارسازی مشتری: پیوسته منظم و کامل اجرایش کنید

راه اندازی باشگاه مشتریان یک نوع تبلیغات نیست بلکه باعث می شود که هزینه های زیادی که بابت تبلیغات و جذب مشتری پرداخت می کنید به هدر نرود و شما بتوانید مشتری را به کسب و کار خود وفادار کنید. این مهمترین مرحله در مسیر موفقیت است.

اشتباهاتی که در مسیر اجرای باشگاه مشتریان ممکن است به آن دچار شوید :

  • اگر انتظار بازخورد و تاثیر زود هنگام داشته باشید. حداقل برای مدت 3 ماه باید به صورت منظم و کامل مشتریان را در باشگاه خود عضو کنید و برای آنها ثبت تراکنش کنید تا بتوانید تحلیل درستی از رفتار مشتریان خود داشته باشید.
  • اگر میخواهید فقط مشتریان خاص خود را عضو کنید. اگر فکر می کنید که تعدادی از مشتریان شما ثابت هستند و نیازی به کارت عضویت، اعتبار و امتیاز ندارند و در هر حال از شما خرید می کنند، اصلا باشگاه مشتریان خود را راه اندازی نکنید. (شما دیر یا زود این مشتریان را نیز از دست خواهید داد)
  • اگر قیمت، کیفیت و نوع برخورد شما مناسب نیست.

گزارشات نرم افزار باشگاه مشتریان

وقت بهره برداری رسیده است

گزارشی دقیق وکامل میتواند به خوبی به شما نشان دهد که چقدر در مسیر درست گام بر میدارید و در چه بخش هایی نیاز به گرفتن تصمیمات جدید دارید.

انتظاراتی که باید از یک گزارش کامل و دقیق نرم افزار باشگاه مشتریان داشته باشید :

  • پنل گزارش گیری چند بعدی
  • ارائه گزارشات کامل از تعداد دفعات مراجعه مشتریان ، فاصله بین مراجعات و مبالغ پرداخت شده توسط مشتریان
  • مشاهده ریز تراکنش های هر یک از مشتریان
  • مشاهده تعداد مشتریان جدید در بازه های زمانی مختلف
  • مشاهده آمار بازگشت مشتری و گزارش چند وجهی از مشتریان وفادار
  • مشاهده آمار گرافیکی از تاثیر باشگاه مشتریان بر کسب و کار شما
  • گزارش تحلیلی مراجعات و فروش در ماه ها، روز ها و بازه های زمانی مختلف
  • گزارش تحلیلی میزان تاثیرگزاری آفر ها و کمپین های مختلف ایجاد شده
گزارشات سامانه وفاداری مشتری

نظرسنجی در باشگاه مشتریان

وفادارسازی مشتری با نظرسنجی

زمانی به اهمیت این موضوع پی میبرید که بدانید:

89% از مشتریان بدون اینکه دلیل نارضایتی خود را بگویند شما را ترک می کنند و دیگر از شما خرید نمی کنند.

  • مشتری اعتماد خود را به نظرسنجی در قالب فرم های آماده و یا بر روی سایت و اپلیکیشن از دست داده است.
  • نظرسنجی فقط باید توسط نیروی متخصص و بصورت مکالمه مستقیم با مشتری انجام شود !!!
  • مشتری باید احساس کند که به او احترام گذاشته شده است.
  • مشتری باید قانع شود که نظراتش برای شما اهمیت دارد.
  • نظر سنجی باید بر اساس نوع کسب و کار شما و در مورد قیمت، کیفیت و نوع برخورد باشد
  • نظرسنجی باید بصورت آماری، دقیق، قابل درک و قابل تحلیل (گرافیکی) نمایش داده شود.

رفادارسازی مشتری با تحلیل رفتار مشتری

  • این تحلیل باید درست، اصولی و قابل درک از رفتار مشتری در هر کسب و کار باشد.
  • باید بتوان بر اساس آن تصمیمات عملی در جهت تشویق مشتری به خرید بیشتر گرفت.
  • این تحلیل باید بر اساس شناخت دقیق از نیاز های کسب و کار شما و مشتریانتان برنامه ریزی شده باشد.
  • فقط شرکت هایی می توانند یک باشگاه مشتریان اصولی را برای شما طراحی و شخصی سازی کنند که تجربه راه اندازی باشگاه مشتریان برای تعداد زیادی از کسب و کار های مشابه کار شما را داشته باشند.
وفادارسازی مشتری با تحلیل رفتار مشتری

آفر (پیشنهاد) مناسب جهت وفادارسازی مشتری

کارت وفاداری مشتری

هوشمند، هدفمند و تاثیرگذار پیشنهاد دهید

با راه اندازی باشگاه مشتریان به راحتی میتوانید کمپین راه اندازی کنید و بصورت اتوماتیک با مشتریان هدف خود ارتباط برقرار کنید و پیشنهادات و آفر های خود را برای آنها ارسال کنید.

نرم افزار باشگاه مشتریان جهت وفادار سازی مشتری باید بتواند این امکانات را در اختیار شما قرار دهد:

  • ایجاد آفر بر اساس فاصله بین مراجعات مشتری، تعداد دفعات مراجعه و همچنین مبلغ پرداختی
  • امکان صدور کارت هدیه
  • امکان ایجاد آفرهای زماندار و نامحدود
  • آفرهای سالروز تولد ، اعیاد و مناسبت های خاص
  • آفرهای ریالی و درصدی
  • رتبه بندی مشتریان و ایجاد آفر برای گروه خاص (نقره ای، طلایی ...)
  • ارسال آفرها بصورت notification بر روی اپلیکیشن مشتری
  • امکان برقراری ارتباط با مشتریان از طریق اپلیکیشن ، SMS ، ایمیل ، تلگرام ، شبکه های اجتماعی و وب سایت
منبع :