نرم افزار وفاداری مشتری و باشگاه مشتریان چگونه مشتریان وفادار قهر کرده شما را شناسایی می کند؟

هر کسب و کار به نسبت جذب مشتریان جدید تعدادی از مشتریان قدیمی خود را از دست می دهد و معمولا این کسب و کار ها آماری از تعداد جذب مشتریان جدید و تعداد بازگشت مشتریان قدیمی و تعداد مشتریان از دست رفته خود ندارند.

تصور کنید اگر بتوانید درصد بالایی از مشتریان قدیمی خود را همچنان نگه دارید و در عین حال مشتری جدید نیز جذب کنید، چه پیشرفتی در انتظار شما خواهد بود !!!

در ابتدا باید به تعریف مشتری وفادار قهر کرده بپردازیم، مشتریانی که زمانی به شما وفادار بوده اند، تعداد دفعات مراجعه آنها سه بار یا حتی بیشتر بوده و فاصله بین مراجعاتشان کوتاه بوده است (زود به زود به شما مراجعه می کردند)، اما حالا مدت زیادی است از آنها خبری نیست ....

برای عدم مراجعه تعدادی از این مشتریان می توان دلایلی منطقی ذکر کرد، مثلا ممکن است تعدادی محله سکونت خود و یا حتی شهر خود را تغییر داده باشند و به دلیل زیاد شدن مسافت و مشکلات رفت و آمد، دیگر به شما مراجعه نمی کنند.

اما برای بقیه چه اتفاقی افتاده است؟؟؟

تصور کنید کافه ای دارید که در شعاع 1000 متری شما حداقل 10 کافه دیگر به عنوان رقیب وجود دارد، قطعا مشتری شما ممکن است با کوچکترین اتفاق، که میتواند یکی از اتفاقات زیر باشد تمایل به کافه دیگری پیدا کرده باشد :

  • برخوردی تند از جانب یکی از پرسنل کافه
  • کمی بالاتر بودن قیمت
  • ایجاد تنوع
  • توصیه یکی از دوستان
  • ارائه خدمتی که شما به او ارائه نمی کردید.

با تمام مراقبت هایی که از مشتریان خود می کنید این اتفاق خواهد افتاد، حالا این هنر شماست که بتوانید این مشتریان را پیدا کنید و آنها را دوباره به خود جذب کنید.

باشگاه مشتریان به راحتی این مشتریان را برای شما شناسایی میکند و با ابزاری که در اختیار شما قرار می دهد به راحتی می توانید این مشتریان را تشویق به مراجعه مجدد و استفاده از کالا یا خدمات خود کنید.

در نرم افزار باشگاه مشتریان به صورت هوشمند میتوانید آفر هایی تعریف کنید که فقط برای مشتریانی ارسال شود که مثلا بیشتر از سه بار به شما مراجعه کرده اند و حالا مثلا بیشتر از 70 روز است از آنها خبری نیست، با یک پیشنهاد وسوسه کننده می توانید درصد بالایی از این مشتری ها را به خود جذب کنید، حتی اگر آن مشتری در حال حاضر از نظر مسافت از شما دور باشد!!!!

قانون 80-20 را فراموش نکنید !

80 درصد از سود شما توسط تنها 20 درصد از مشتری هایتان بدست می آید، پس باید بتوانید این 20% را به خود وفادار کنید و مشتریان وفادار را افزایش دهید.

وفادارسازی مشتریان قهره کرده در باشگاه مشتریان مانی بن