یک باشگاه مشتریان حرفه ای باید بتواند بر اساس نیاز های شما و کسب و کارتان طراحی و پیاده سازی شود، قطعا نیاز های شما و مشتریانتان منحصر به فرد بوده و با سایر کسب و کار ها متفاوت خواهد بود، سیاست های باشگاه مشتریان در یک کسب و کار از نظر میزان اعتبار، نحوه امتیاز دهی، مدل تشویق مشتری، کیفیت و کمیت تعریف آفر ها، ایجاد و راه اندازی جشنواره ها و کمپین های مختلف ممکن است نه تنها برای کسب و کار شما سودمند نباشد بلکه به آن لطمه نیز وارد کند.
همچنین یک باشگاه مشتریان حرفه ای باید بتواند به موازات پیشرفت شما و کسب و کارتان قابلیت توسعه داشته باشد، امکان تعریف شعب مختلف، دسته بندی مشتریان بر اساس میزان وفاداری، امکان تعامل با سایر کسب و کار ها و اجرای مدل های مختلف بازاریابی از جمله امکاناتی است که به مرور شما نیاز به آن را احساس می کنید و باید بتوانید آنرا در باشگاه مشتریان خود انرا طراحی و پیاده سازی کنید.