مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان مانی بننرم افزار باشگاه مشتریان مانی بن دارای امکانات بسیار متنوعی است که بسیاری از نرم افزارهای مشابه ندارند

1 – مشاوره تخصصی و طراحی مدل، پیش از راه اندازی باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان حرفه ای

عوامل موفقیت در هر شغلی با شغل دیگر متفاوت است، یک مشاور خوب باید شناخت درستی از مدل کسب و کار شما و همچنین درک درستی از مشتریان شما و نیاز های آنها داشته باشد و فقط در صورتی می تواند بهترین مشاوره را به شما بدهد که قبلا نمونه هایی مشابه با کار شما را تجربه کرده باشد.
طراحی مدل راه اندازی باشگاه مشتریان و انتخاب ابزار و استراتژی مناسب، مهمترین بخش از یک برنامه وفادارسازی مشتری است، همانطور که می دانید، خشت اول گر نهد معمار کج .....
در جلسات مشاوره باید بتوان بهترین مدل راه اندازی باشگاه مشتریان را با پاسخ به سوالات زیر پیدا کرد :

  1. بهترین روش برای تشویق مشتریان به خرید دوباره کدام است ؟
  2. چه چیز برای کسب و کار شما ارزش بیشتری دارد ؟
    • مراجعه زود به زود، تعداد دفعات بیشتر مراجعه و یا پرداخت مبلغ بیشتر توسط مشتری
  3. مزیت رقابتی شما چیست ؟ (چه چیز شما را از دیگران متفاوت می کند ؟)
  4. از نظر مشتری کدام بخش از کار شما دارای ارزش ادراک شده بالاتری است ؟
  5. نرخ بازگشت مشتری (Retention Rate) چقدر پیش بینی می شود ؟
  6. کدام کانال های جذب (ِAcquisition Channels) بیشترین کاربرد را برای شما دارند ؟
  7. تاثیرگذارترین مدل اعتبار دهی و امتیاز دهی (Credit & Point) برای کسب و کار شما کدام است ؟

2 – پیاده سازی و آموزش کار با باشگاه مشتریان

بهترین نرم افزار وفاداری مشتری

حالا وقت اجرا رسیده است، باشگاه مشتریان طراحی شده بطور کامل برای شما تشریح می شود و پرسنل شما در سه زمینه زیر آموزش داده می شوند :

  • تشریح سیاست های راه اندازی باشگاه مشتریان (بر اساس جلسات مشاوره)
  • آموزش کار با نرم افزار باشگاه مشتریان
  • آموزش نحوه تعامل با مشتری و ارائه توضیحات کارت وفاداری (Loyalty Card) برای مشتری

از ویژگی های باشگاه مشتریان مانی بن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. طراحی کارت عضویت (کارت واداری – Loyalty Card) با طرح اختصاصی، نام برند و لوگوی خودتان (این کارت ها PVC 760Micron (مانند کارت های اعتباری) می باشند، روی آن یک شماره سریال 16 رقمی منحصر بفرد و پشت آن بارکد متناظر با همان شماره سریال قرار دارد.)
  2. راه اندازی آسان، بدون نیاز به زیر ساخت خاص
  3. امکان استفاده ز ابزار های متنوع ثبت تراکنش (نرم افزار ویندوز، اپلیکیشن موبایل، دستگاه پوز)
  4. امکان ثبت انواع تراکنش در سریع ترین زمان ممکن (میانگین 8 ثانیه برای هر تراکنش)
  5. پنل پیامک خدماتی جهت ارسال تراکنش خرید برای مشتری (حتی اگر مشتری شما پیامک تبلیغاتی را بسته باشد، پیامک تراکنش شما را دریافت خواهد کرد)
  6. ابزارهای متنوع اعتبار دهی جهت استفاده در خرید های بعد (اعتبار نقدی، اعتبار هدیه، پورسانت بازاریابی، ...)
  7. امکانات امتیاز دهی به مشتریان بر اساس مدل LRFM و گروه بندی مشتریان بر اساس امتیاز
  8. امکان تعریف شعب مختلف و ایجاد ارتباط بین شعب بر اساس سیاست های مشخص شده
  9. تشخیص، محاسبه و اعمال اتوماتیک آفر های تعریف شده بر روی کارت مشتری و مبلغ قابل پرداخت او.

3 – خدماتی که باشگاه مشتریان مانی بن به مشتریان شما ارائه می دهد

نرم افزار وفاداری خوب
  1. ارسال پیامک تراکنش

بلافاصله پس از عضویت مشتری در باشگاه مشتریان و ثبت اولین تراکنش برای او، یک پیامک برای مشتری شما ارسال خواهد شد، این پیامک شامل تشکر از مشتری بابت عضویت در باشگاه مشتریان شما، کد عضویت، میزان خرید و میزان اعتباری است که از شما دریافت کرده، همچنین در هر بار مراجعه و ثبت تراکنش این SMS برای مشتری ارسال خواهد شد (با توجه به خدماتی بودن پنل ارسال SMS مانی بن، حتی اگر مشتری شما پیامک تبلیغاتی را بسته باشد، پیامک تراکنش شما را دریافت خواهد کرد)

  1. خدمات نظر سنجی (Happy Call)

دادن حس احترام به مشتری بزرگترین هنر هر کسب و کار  است، بنابراین ظرف 24 ساعت پس از خرید، اپراتور ما (از طرف شما) با مشتری تماس خواهد گرفت و ضمن ارائه توضیحات کامل در مورد کارت عضویت (کارت وفاداری – Loyalty Card) و نحوه استفاده از آن، فرم نظر سنجی مرتبط با کسب و کار شما را تکمیل می کند، اینکه نظر مشتری در مورد قیمت ، کیفیت و نوع برخورد چه بوده است و اگر پیشنهاد و یا انتقادی داشته باشد با ادبیات خودش ثبت می شود.

شما می توانید نتایج این نظر سنجی را بطور کامل در پنل مدیریتی خود مشاهده کنید. خدمات نظرسنجی به شما در شناخت نیاز های مشتریان کمک خواهد کرد و شما میتونید برای کسب و کارتان تصمیمات مناسب بگیرید.

زمانی به اهمیت این موضوع پی می برید که بدانید : 89% از مشتریان بدون اینکه دلیل نارضایتی خود را بگویند شما را ترک می کنند و دیگر از شما خرید نمی کنند.

اعتقاد داریم : نظر سنجی در باشگاه مشتریان فقط باید توسط نیروی متخصص و بصورت مکالمه مستقیم با مشتری انجام شود تا بهترین تاثیر را داشته باشه.

  1. اپلیکیشن مخصوص مشتریان (Manibon Customer Application)

در باشگاه مشتریان مانی بن علاوه بر پذیرندگان، مشتریان نیز دارای اپلیکیشن هستند و شما میتوانید خدمات متنوعی را بر روی این اپلیکیشن به مشتریان خود ارائه دهید. لینک نصب این اپلیکیشن در پیامک عضویت، برای مشتری ارسال خواهد شد. از امکانات این اپلیکیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ثبت کامل مشخصات توسط مشتری و استفاده از منافع در نظر گرفته شده جهت تکمیل پروفایل (نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شهر، محله، جنسیت و ...)
  • امکان مشاهده تاریخ و مبلغ خرید هایی که مشتری از شما داشته است
  • امکان مشاهده امتیاز و اعتباری که مشتری در هر بار خرید از شما گرفته است
  • امکان ارسال آفر های تعریف شده بصورت Notification برای مشتری
  • امکان مشاهده تمامی آفر هایی که شما برای مشتریانتان تعریف کرده اید
  • امکان انتقال اعتبار به شخص دیگر (بازاریابی غیر مستقیم برای شما)
  • امکان معرفی مشتری جدید و دریافت پورسانت بصورت اعتبار نقدی (بازاریابی مستقیم)
  • امکان مشاهده اطلاعات تماس و لینک تمامی شبکه های اجتماعی شما
  • امکان به اشتراک گذاری و معرفی شما در شبکه های ارتباطی نظیر تلگرام
  1. خدمات پشتیبانی مشتریان (Manibon Customer Support)

واحد پشتیبانی مشتریان مانی بن بصورت تمام وقت پاسخگوی سوالات، نظرات، پیشنهادات و انتقادات مشتریان شما است، امکانات پشتیبانی مشتریان در وقت و انرژی شما در ارائه توضیحات به مشتریان در مورد باشگاه مشتریان و چکونگی استفاده از آن صرفه جویی خواهد کرد.

4- پنل گزارشات در باشگاه مشتریان مانی بن

مقاله باشگاه مشتریان

مهمترین و کلیدی ترین بخش هر باشگاه مشتریان، گزارشات آن است. گزارشی دقیق، کامل و مبتنی بر اصول تاثیر گذار بر مشتری میتواند به خوبی به شما نشان دهد که چقدر در مسیر درست گام بر میدارید و در چه بخش هایی نیاز به گرفتن تصمیمات جدید دارید. پنل گزارشات باشگاه مشتریان مانی بن تحت وب بوده و می توانید از همه جا به آن دسترسی داشته باشید، این پنل امکانات زیر را در اختیار شما قرار می دهد :

  • پنل گزارش گیری چند بعدی
  • ارائه گزارشات کامل از تعداد دفعات مراجعه مشتریان ، فاصله بین مراجعات و مبالغ پرداخت شده توسط مشتریان
  • مشاهده ریز تراکنش های هر یک از مشتریان
  • مشاهده تعداد مشتریان جدید در بازه های زمانی مختلف
  • مشاهده آمار بازگشت مشتری و گزارش چند وجهی از مشتریان وفادار
  • مشاهده آمار گرافیکی از تاثیر باشگاه مشتریان بر کسب و کار شما
  • گزارش تحلیلی مراجعات و فروش در ماه ها، روز ها و بازه های زمانی مختلف

گزارش تحلیلی میزان تاثیرگزاری آفر ها و کمپین های مختلف ایجاد شده

5 – راه اندازی کمپین های تبلیغاتی و ایجاد آفر های متنوع در باشگاه مشتریان مانی بن

چگونگی راه اندازی باشگاه مشتریان

در باشگاه مشتریان مانی به راحتی میتوانید کمپین راه اندازی کنید و بصورت اتوماتیک با مشتریان هدف خود ارتباط برقرار کنید و پیشنهادات و آفر های خود را برای آنها ارسال کنید. باشگاه مشتریان مانی بن این امکانات را در اختیار شما قرار می دهد :

  • ایجاد آفر بر اساس فاصله بین مراجعات مشتری، تعداد دفعات مراجعه و همچنین مبلغ پرداختی
  • مکان صدور کارت هدیه
  • امکان ایجاد آفرهای زماندار و نامحدود
  • آفرهای سالروز تولد ، اعیاد و مناسبت های خاص
  • آفرهای ریالی و درصدی
  • رتبه بندی مشتریان و ایجاد آفر برای گروه خاص (نقره ای، طلایی  ...)
  • ارسال آفرها بصورت notification بر روی اپلیکیشن مشتری
  • امکان برقراری ارتباط با مشتریان از طریق اپلیکیشن ، SMS ، ایمیل ، تلگرام ، شبکه های اجتماعی و وب سایت

6 – تحلیل رفتار مشتری در باشگاه مشتریان مانی بن

تحلیل رفتار مشتری

بیشترین انتظاری که از یک باشگاه مشتریان خوب می توان داشت، تحلیلی درست، اصولی و قابل درک از رفتار مشتری در هر کسب و کار است. تحلیلی که بتوان بر اساس آن تصمیمات عملی در جهت تشویق مشتری به خرید بیشتر گرفت و در نتیجه آن سود و رونق آن کسب و کار را افزایش داد.

تحلیل رفتار مشتری به دو روش در باشگاه مشتریان مانی انجام می شود:

  • گزارشات آماری از تحلیل رفتار مشتری

باشگاه مشتریان مانی بن، اطلاعات تراکنش های ثبت شده توسط شما راآنالیز و تحلیل می کند و شما می توانید رفتار مشتریان خود را بر اساس پارامتر های مختلف بررسی کنید.

  • تحلیل رفتار تخصصی توسط کارشناسان مانی بن

اگرچه این بخش از خدمات باشگاه مشتریان مانی بن مشمول هزینه ای جداگانه خواهد شد، اما کارشناسان خبره ما با تحلیل تخصصی اطلاعات باشگاه مشتریان شما و همچنین تجربه ای که از راه اندازی ده ها باشگاه مشتریان مشابه دارند، گزارشی تحلیلی-آماری را آماده خواهند کرد و بر اساس آن ده ها پیشنهاد کاربردی در جهت افزایش فروش، رقابت در بازار و جذب مشتریان جدید ارائه خواهند داد.

 

منبع :