این افزایش فروش نه به دلیل افزایش مشتری بلکه به دلیل خرید بیشتر مشتریان وفادار و یک اصل مهم و ثابت شده در بازاریابی است :
" مشتریان ثابت (قدیمی) شما بطور میانگین 67 درصد بیشتر از مشتریان جدید در کسب و کار شما پول خرج می کنند "
بنابراین اگر بتوانید 100 مشتری قدیمی خود را تشویق به مراجعه مجدد نمائید دقیقا مانند این است که به حدود 167 مشتری جدید محصول یا خدمت خود را فروخته اید، هرچه درصد وفاداری مشتری افزایش یابد میزان فروش شما نیز بیشتر خواهد شد. این خود بهترین دلیل برای تلاش درجهت وفادار سازی مشتریان است.